fredag, februari 17, 2006

Mrs Brown, Malmö

16 februari 2006
Middag


Alldeles för sent fick jag tillfälle att testa denna nykomling på Davidshalls Torg. Jag anslöt mig med några vänner, och vad som verkade vara tänkt som en efter-deadline-arbetsmiddag, blev en komplett festmåltid. Jag fick in ett utsökt spanskt Sauvignon Blanc (det innehöll någon druva till, minns inte vilken, men SB-känslan var den klart dominerande). Champagnen var alldeles utmärkt. Wallenbergare på gädda, underbart fasta och stunsiga, inget obehagligt mjäk

Jag övertalades att testa revbenet med äppelsallad, och det fick jag sannerligen inte ångra.

Creme Bruleen var mest ett utslag av ovårdat okynnesätande från min sida, men den var givetvis mycket bra den också. Fast inte lika bra som Brogatans...

Inga kommentarer: