tisdag, oktober 21, 2008

Weatherspoon's Windmill Pub på Stansted Airport, London

Mat: 0
Prisvärde: 0
Service: 1
Stämning: 0

För att döda den extra timmen de paranoida flygbolagen tvingade mig att lägga på resan mellan London och Köpenhamn, och för att slippa äta svampiga trekantsmackor på flyget, slog jag mig ner på Weatherspoon's Windmill Pub och beställde en burgare. Jag veeeeet att det är ett misstag att bara tänka tanken och förvänta sig något acceptabelt, så visst, jag har egentligen inte rätt att klaga. Men det här var sämre än sämst. Burgaren var hård som suddgummi, torr som aska och kall. Coleslawen, som jag fick beställa som en sideorder (en halv deciliter för £ 0,79) hade en obegripligt vidrig, kemisk smak över sig. Salladen var vissen och rödlöken obefintlig. Jag fick dränka skiten i HP-sås, majonnäs, senap, ketchup och dressing. Men bismaken från coleslawen lämnade mig inte förrän dagen efter. Det bästa var majskolvarna (som jag fick - och betalade för - av misstag).

Upplevelsen kröntes av att två tuggummituggande polisslynglar som patrullerade genom restaurangen beväpnade med k-pistar (sic!). Fullkomligt stillöst, respektlöst, smaklöst.

Inga kommentarer: